#PAGE_PARAMS# #ADS_HEAD_SCRIPTS# #MICRODATA#

Factors Influencing the Useof Cochlear Implants in Children


Faktory ovlivňující využitíkochleárního implantátu u dětí

V posledních deseti letech přibývá psychologických prací, které se zabývají otázkou,proč některým dětem přináší kochleární implantát obrovský zisk, zatímco jiné jej využijí relativněmálo. Sledovali jsme 30 dětí z České republiky, které kochleární implantát Nucleus používají délenež dva roky. Hodnotili jsme rozvoj a aktuální stav jejich sluchových schopností ve vztahu k výsled-kům předoperačního psychologického vyšetření. Jedním z nejdůležitějších faktorů, ovlivňujícíchvyužití kochleárního implantátu, jsou kognitivní schopnosti implantovaných dětí. Stejně důležitéje, aby dítě nemělo příznaky lehké mozkové dysfunkce.

Klíčová slova:
kochleární implantace u dětí, přínos kochleárního implantátu, psychologickéaspekty, kognitivní schopnosti, lehká mozková dysfunkce.


Authors: E. Vymlátilová;  J. Příhodová;  I. Šupáček;  M. Doubnerová;  Z. Kabelka
Authors‘ workplace: Centrum kochleárních implantací u dětí, ORL klinika 2. LF UK a FN Praha - Motol, přednosta doc. MUDr. Z. Kabelka, CSc.
Published in: Otorinolaryngol Foniatr, , 1999, No. 3, pp. 131-134.
Category:

Overview

In the last ten years an increased amount of psychological research has addressedthe issue why some children benefit enormously from cochlear implantation, while others use theirimplant with limited success.30 Czech children who have been using the Nucleus cochlear implant for more than 2 years werethoroughly assessed in our CI Centre. Their achievements and auditory skills were statisticallycorrelated to the results of preoperative psychological examinations and other predictive factors.Cognitive skills of the implanted children were found to be one of the most important factorsinfluencing the degree of benefit from cochlear implantation. Absence of symptoms of minimal braindysfunction seems to be of equal importance.

Key words:
cochlear implantation in children, benefit from cochlear implant, psychologicalaspects, cognitive skills, minimal brain dysfunction.

Full text is not available online.
If interested in a scan of this journal, contact NTO ČLS JEP.

Labels
Audiology Paediatric ENT ENT (Otorhinolaryngology)

Article was published in

Otorhinolaryngology and Phoniatrics


1999 Issue 3

Most read in this issue
Login
Forgotten password

Enter the email address that you registered with. We will send you instructions on how to set a new password.

Login

Don‘t have an account?  Create new account

#ADS_BOTTOM_SCRIPTS#